Hundhelg

Lördag morgon. Klockradion ringer 05.00. Iväg till Ulriksdals slott där Ridgebackklubben har officiell utställning och officiellt lydnadsprov som jag är med och ordnar. Lite stressad då vi var två av fyra (+en frivillig hjälpande hand) som var med och ordnade, men det gick hyfsat. Lea och jag var ett av två ekipage i elitklass. Lea var som häromdagen, seg och tråkig. Gjorde allt jag begärde av henne men i låångsamt tempo. Slutade på 242.5 poäng och ett andrapris, ett andrapris är faktiskt inte fy skam.
Hade kameran i fickan hela dagen. Om jag tog kort? Nääee.....

Idag söndag. Sovmorgon till 07.00! Idag bar resan oss nästan till samma ställe som igår, idag till Ulriksdals begravningsplats och till första valpkurstillfället! Som vi sett fram emot detta! Fick med mig husse och minsta lillmatten. Alla Zolos syskon var på plats - alltså 10 st! Jättekul att se alla, verkar vara trevliga hussar och mattar, hann dock inte prata så mycket, var ju tvungen att koncentrera oss på Lena, vår instruktör (samma som vi hade till Leas valp- och tävlingslydnadskurs!)
Laddade kamerabatteriet i natt. Om jag fick med mig kameran? Nääee.....

Ha en bra arbetsvecka!
Tjo


Kommentarer
Postat av: Liselott och Wesley

Tack för grattiset!! Fy så nervös jag var den dagen men trots viss okoncentration till en början så kändes det ganska bra. Men att det skulle gå så bra som det gjorde, det trodde jag inte :)

Grattis själva till andrapriset, det är inte fy skam det.. särskillt när man vet att det är i elit! Tänk om man kom dit nån dag :)



/ Liselott och Wesley

2009-08-31 @ 22:51:25
URL: http://wesley.snabber.se
Postat av: Jenny & Vimla

Tack för uppvisningen & en jättebra anordnad tävling!

Jag blir ju alltid så himla inspirerad av att se dig och Lea tävla, även om det inte går helt bra poängmässigt, så vet jag hur kul ni har på träning och hur fint det ser ut när hon är taggad!

Så nu jäklar... ;) Ska börja träna lite mer och se om Vimla håller för det, håll tummarna!

Men jag förstår Liselott... tror nog man vill kräkas de första gångerna ;)



Vi ses SNART igen :)

Kram

2009-09-01 @ 10:45:20
URL: http://vimla.jennyjurnelius.com
Postat av: Lina

Jag håller med om att det var roligt på valpkursen! Det är ju fantastiskt att alla är med.

Jag hoppas dock på att det nästa gång blir tillfälle att prata lite mer. Som du skriver hade man ju lite fullt upp med valp, andra valpar, instruktör, godis.... =)

Mayaa var helt slut sen - sov som en stock i bilen!

2009-09-02 @ 14:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback