Valputställning och spårning

Tiden rinner iväg, tyckte nyss jag uppdaterade, det var över en vecka sedan...
Veckan som gått var fruktansvärt intensiv, jag och kollegorna tyckte att det kändes som om vi bodde på skolan, mer eller mindre. Dessutom var det extrainsatt föräldramöte i Julius klass torsdag kväll och disco som Evelinas klass höll i på fredagkvällen och då behövs det föräldrar förstås, gissa vem?

Igår, lördag, åkte husse med arbetskamraten till Thailand.:( Firman firar 20 år. Han tjatade på mig i våras/somras när de bokade biljetterna att jag också skulle åka med, men jag valde valp. :) Och det valet är jag förstås nöjd med men blev lite sugen igår när han skulle åka.

Jag, Adela och Zolo åkte istället till Sollentuna för Zolos utställningsdebut! Undrade lite hur han skulle reagera på alla människor och hundar. Han var så duktig!!! Klart lite stirrig från början, när dessutom två av hans bröder låg bredvid är det lite svårt att ligga lugnt på sin filt...Väl inne i ringen skötte han sig bra. Stod inte riktigt som jag ville, men lät sig tandkollas och tas på och sprang bra, tycker jag.
Han slutade som tvåa med HP efter hans fina bror, Kofi som blev BIR mot syrran Nansi som blev BIM. Grattis till er båda. Saffran, Nelo och Indra ställdes också ut - alla fick fina kritiker och var så duktiga! Duktig var också Mayaa som kom och hejade!

Zolos kritik: 5 månadar, trevlig helhet. Bra huvud och uttryck. Lång hals, bra rygg och kors. Normala vinklar. Tillräckligt bröstdjup för åldern. Rör sig väl, bra temprament. Välvisad. HP, plac 2

Idag ville jag göra något med bara Lea. Bestämde att träffa Bm och schäfrarna vid 9.30 för lite spårning och promenad. Lade ett längre spår än jag tänkt, knappt 500m med 7 el. 8 apporter. Lea och Diezel fick röja loss en knapp timme medan spåret låg. Visste inte om hon skulle vara påverkad av att ha sprungit som en galning före spårningen. Behövde inte oroa mig, hon gick SÅ BRA!!!! Underbara hund! När hon insåg vad hon fick i utbyte mot apporten, en köttbulle, blev hon väldigt spårnoga och gick med nosen i backen hela tiden. Fick ihop 7 apporter, dumt nog var jag inte säker på hur många jag hade i fickan när jag gick ut, så hon kan ha missat en, men det spelar ingen roll för hon var bara bäst, min tjej! Sedan fick hon en kortare prommis med Cojo men det blev inget spring och röj den här gången.
Inga bilder från helgen, däremot från förra helgen:


Zolo och Lea busar, eller är det Lea och Zolo som busar?

 


                                                                    Min underbara Lea





Brukar inte klä ut mina hundar men efter att en viss ung herre bitit sönder spännet på täcket fick han låna mattes fleecetröja när hon skulle ta Lea ut i skogen på en ensampromenad och han fick vänta i bilen.


Kommentarer
Postat av: Eva, Linus o Tico

Stiliga Lea!!! Inte fullt lika stilig men ack så söt Zolo ;)



Kramis

2009-11-08 @ 21:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback