Tävlat för sista (?) gången

Inte uppdaterat på länge, skyller på jobb, lust och hundar...

Hade bestämt att tävla två gånger till i höst, idag på Roslagen och i okt i Väsby. Det blev en halv tävling på Roslagen....Lea fick 9:or på sitt i grupp och platsen, där hon SKA ha 10:or, nåväl en ganska så hård domare var det också...Fria följet ligger hon väl en 30-50cm efter mig och sätter sig segt. Betyg 5.5, var inte värd mer heller. Dumrutan, dålig framföring och hon lägger sig på sättandet IGEN - blir galen - som vi tränat detta. Hundelände - du vet vad sitt är!!!!! Betyg, 5.5. Inkallning, har övat att hon ska kasta sig i backen vid nerläggningen, hon trevar ner...vid inkallningen travar hon mycket LÅNGSAMT, stannar på stanna, travar vidare långsamt, lägger sig tvärt på ligg och travar till mig. Betyg, 6. Hallå? Vad har hänt med vårt bästa moment?? Nu började det bli tråkigt. Nästa rutan. Hon galopperar faktiskt till konen, vänder bort huvudet så jag måste kalla på henne för att få uppmärksamhet, hon GÅR bort till rutan, nosar (har aldrig förr hänt...) ställer sig, lägger sig på kommando. Då jag ska kalla in kommer hon inte. Alls. Jag bryter där, hojtar jag, tar min hund och går av plan. Har aldrig brutit förr, faktiskt. Skit.


Kommentarer
Postat av: Camilla o Kito

Har inte varit här på länge, och idag var det ju inget muntert inlägg ;) Sluttävlat tycker jag inte du ska tänka (ursäkta om jag är så hurtig att du vill ge mig en käftsmäll ;)), men kanske ta en paus och köra lite annat ett tag? Duktiga Lea har ju faktiskt också haft en stor omställning i livet nu, och fått en lillebror. Det kanske också kan inverka på nåt sätt?

Ja, jag hoppas i alla fall att du är gladare igen redan och att det är bra med båda dina fina vovvar!

2009-09-20 @ 23:58:14
URL: http://kito.photoweb.se
Postat av: Eva G

Hallå där!!

Va fasen inte kan du ge upp nu?! ta en paus och ladda om tycker jag låter som ett strålande råd!

Behöver du lite hjälp vet du var jag finns!

Stor kram på er!!

2009-09-23 @ 08:43:57
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Lina

Lite sent inlägg - men så är jag ju otroligt seg just nu med Mayaas blogg också =)

Jag är ingen tävlingsmänniska och kommer förmodligen aldrig tävla med hund men jag vet hur det känns när man övat och övat inför något och så går det åt skogen =(

Jättetråkigt! Jag är dock böjd att hålla med tidigare inlägg om att Lea har haft en stor omställning. Jag vet verkligen att Zolo är jättesöt och charmig men Lea kanske inte tycker det i alla lägen?

Jag hoppas att du har hämtat dig någorlunda från nederlaget och ser det som en sporre istället för ett hinder (klämkäckt, jag vet ;)



Ha det gott så ses vi på söndag!



/Lina och nospuss från Mayaa till brorsan

2009-10-02 @ 07:12:16
Postat av: Jenny & Vimla

Hej gumman!

Jättetråkigt inlägg och jag förstår verkligen din frustration!!! Finns inget värre än att träna som en galning och sen beter dom sig som om dom aldrig hört orden förut :( man undrar verkligen om det är en alien som tagit över sin hunds kropp, så jäkla ledsamt!



Men glöm inte att du är VÅR IDOL!!! När ni är som bäst så finns det inget bättre att se. Ni är ju grymt bra när det väl sitter. Jag håller med dom andra inläggen, måste va jätte jobbigt för en stor tjej när en liten skitunge flyttar in ;) Gör en paus och kom igen i vår, starkare än nånsin :)

Om det är några med championpotential så är det ni!!!



Kram

2009-10-06 @ 08:47:27
URL: http://vimla.jennyjurnelius.com
Postat av: Johanna

Jag tycker Lea är jätteduktig, det är domarna som är dumma! Tappa inte sugen.

Välkomna på fredag på Thailandskväll.

2009-10-12 @ 13:42:52
URL: http://testbilden.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra blogg! mitt namn är oxå lea men jag är en människa

2009-10-15 @ 19:50:53
URL: http://lleaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback