Vintertrötta

Hmmmm..när man trackar andra för att inte uppdatera får man självklart tillbaka. Vet! Har haft mycket på jobbet de sista två veckorna och då hamnar bloggandet på sparlåga.

De flesta som känner mig vet vad jag gillar vintern och årets rekordvinter gör ju inte det hela bättre. Idag har det som bekant varit snöstorm och jag gick med två bromsklossar på dagens promenader...Lea fick jag kommendera att bajsa på morgonpromenaden, hon ville bara hem, hellre hem och nödig var nog hennes motto...
Just nu händer väl inte alltför mycket, Zolo tränar jag lite med varje dag, inomhus. Ska försöka hinna med att träna med Anzantra-gänget på torsdag, *hoppas, hoppas*. Lea får åtminstone ett rejälare pass på måndagskvällar i ridhuset. Hon är duktig, min tjej!
Annars blir det långisar, såklart, Zolo har enbart gått i koppel i två veckor för att hans öra ska läka och för att han ska lära sig att vara nära matte i skogen....
Förra veckan var vi på Zolos tredje och sista valputställning. Det var 10 st i hans klass, han placerade sig inte bland de fem bästa, för outvecklad enligt domaren och det stämmer ju. Brorsan Nelo vann klassen och blev sedan BIR och BIG-1, stort Grattis till Anders och Catti. Nedan en bild från Kennel Anzantra på uppfödargruppen.



Fr.v. Kullsyskonen, Nelo (dagens vinnare!), Kofi, Zera och Zolo



Leapluttan



Söta nosZolo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback