Spårträning

I lördags var hela familjen till Sala där min bror och mina föräldrar har sitt sommarställe. Vi hade en urmysig dag, jag träffar nog bara mina syskon, alla tillsammans, ett par gånger per år. Hundarna skötte sig utmärkt!
I söndags morse och igår kväll tränade vi lydnad med Bm, Amanda, Håkan, Lena och Annika. Jag brukar köra med Zolo först en stund, binda upp honom, köra Lea och sedan köra Zolo igen ett tag. Tidigare har han varit hopplös när han har varit uppbunden, ylat, skällt - Jag får aaaldrig  vara med! - typ. Nu har han förstått hur man beter sig, ligger lugnt och kikar. Bra där!
Idag hade jag bestämt att vi skulle spårträna. Sagt och gjort! Lade två spår imorse, de fick ligga ca 3h. Lea var superduktig, slarvade vid en vinkel (återgången....morr...) men annars klockren! Zolo var superpå och duktig, han slarvar dock något - det är för kul, helt enkelt, tror jag...men han hittade fram till sin klöv! Han har kommit bra mycket längre än vad Lea hade vid samma ålder så det blir nog något av honom också! :)

Ni få som läser, ni vet att min mobilkamera inte är den bästa men roligare med sämre bilder än inga!



Lea hittat "skottplatsen"



Klöven är en delikatess!



Zolo redo för spår



Hittat den!


Kommentarer
Postat av: Marika

Helt rätt! Hellre mobilbilder än inga alls:) Tycker att dom är jättebra! Så roligt att se bilder från era sköna sommardagar med spår mm.



Puss på er!!

2010-07-21 @ 16:37:34
URL: http://www.mirathi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback