Misslyckande

...kan det leda till något gott?

Ja, det hoppas jag verkligen för den senaste veckan har verkligen varit sådär i många bemärkelser...:(
Den slutade i ett dundermisslyckande iom att jag tävlade idag med Lea. Hon var sådär superseg som bara hon kan vara. Jag hade på känn att hon ville att jag skulle bryta som jag gjort ett par gånger men där fick hon tji. Blev till slut ett nollpris...:(:(:( Kom faktiskt några frustrationstårar i bilen på väg hem. Tramsigt kan tyckas men jag blir så ledsen att hon inte vill/håller ihop/är tillräckligt motiverad (ja - jag har testat mååånga belöningar och belöningsmetoder) när jag vet att hon kan. I måndags var hon helt fenomenal när vi tränade...
Nåväl, shoppade lite på Bromma Zoo på väg hem och alla vet vad shopping kan göra för humöret så nu är hon anmäld till två tävlingar till i höst. Blir det lika usla resultat blir det nog tävlingspension för hennes del - men inte träningspension.

Med hopp om en bra kommande vecka för alla!

Kommentarer
Postat av: Camilla , Gucci och Chanel

Du är sååååå duktig som kämpar på! Det är verkligen inte lätt att motivera en RR som inte har lust och tänk på vad många fina resultat du har i bagaget!



Trevlig Helg på Er!



Kram

2010-10-01 @ 16:38:44
URL: http://www.foreverridgeback.se
Postat av: Lina

Tramsigt - inte alls! Jag känner ofta frustration och blir ledsen på mig själv när jag inte når fram till Mayaa - och då har vi inte ens tänkt tanken på att tävla. Man är ju inte alltid på samma våglängd som sin hund och man har definitivt olika prioriteringar här i livet =) Som du säger så vet du ju att Lea kan - och vem är det som har fått henne att kunna!!!!!

Kram

2010-10-03 @ 17:07:15
Postat av: Camilla o Kito

Ååå, det kan vara tufft ibland med rr och lydnad... Ni har ju kommit så långt och firat fantastiska triumfer redan! Sug på dem, igen och igen ;)

Men går hon bra på träning så är lågan ju inte släckt. Jag tror den finns där! Bättre lycka nästa gång! kram Camilla o Kito

2010-10-04 @ 22:32:16
URL: http://kito.photoweb.se
Postat av: Lisa o Saffran

Inte ska du känna någon frustration! Du har kommit så oerhört mycket längre med Lea än de flesta RR-ägare ens kan drömma om!!! Sug åt dig av den bedriften. RR är, som bekant, rent generellt inte några lydnadschampionämnen och jag tror att man måste acceptera att motivationen till arbete kan pendla ganska rejält med dagsformen. Var nöjd med de bra tränings/tävlingsdagarna och gör det bästa av de mer svårmotiverade dagarna genom att acceptera att det är en del av Leas personlighet och du älskar henne för det! Stor kram till det fantastiska lydnadsekipaget Ninnin & Lea!

2010-11-06 @ 10:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback