Skara, valptittar och Adela 11 år

Sedan sist, trodde verkligen att jag skulle uppdatera oftare nu under ledigheten...hmmmm, har familjen spenderat två dagar på Skara åkandes berg- och dalbanor, go-kart och allehanda vattenbanor. Hade otur med vädret första dagen men för övrigt hade vi skoj!
Två dagar före var jag på tjejgrillkväll med valpgos hos Helena på Anzantra. Vi hade en urmysig eftermiddag/kväll. Tack Helena för allt!
I tisdags var jag, Julius och Adela i valplådan igen. Helena försöker lära mig att titta på vinklar, ridgar, underkäkar och annat, men jag är nog en dålig elev. Kollar bara hur söta de är och hur roligt de beter sig....
I onsdags var jag och Lea på onsdagsträning. Vi gick igenom de flesta momenten i eliten. Hon genomförde allt helt ok men seegt tempo, pga värmen.
Igår, torsdag, fyllde världens bästaste Adela 11 år! Det firade vi med smarrig buffé med grillat och, som alltid den 16 juli, bärtårta till kaffet!

Adela 11 år!!!

Adela 11 år!

Glad att vi bara får hem en och inte tio valpar...sööta, dock!

Faktiskt ganska nöjd med att "bara" en valp kommer hem och inte tio.....

Kommentarer
Postat av: Eva o Tico

Grattis grattis i efterskott Adela!!!

Linus Tico o Eva

2009-07-17 @ 21:15:38
Postat av: Camilla o Kito

Vilken söt födelsedagsgris, och vad god tårtan ser ut! Var också imponerad över din son som byggt ett sånt fint hopphinder! Min egen avkomma kommer på skam i jämförelse (nu skulle de ha hört mig skäms lite :))



Ang. utställningar så är jag egentligen inte alls biten, och väldigt kluven inför alltihop :) Jag brydde mig inte om eventuellt ridgefel etc när jag skulle köpa ridgeback, men när Kito var korrekt så klämde jag i med att jag kunde ställa ut lite, för att smöra för uppfödaren ;) Det blir inte min huvudsakliga hobby, men de lokala har jag anmält till. I trevligt sällskap/väder så kan det vara ganska kul att titta på så många olika ridgebacks också. Men inga utställningschampionat går ju upp mot en arbetstitel i mina ögon, och Lea ÄR ju bäst!



Nu är det ju snart, snart med nya valpen. Jag spricker av nyfikenet, och kommer nog att hänga här en del för att hålla koll :) Camilla o Kito

2009-07-19 @ 00:33:19
URL: http://kito.photoweb.se
Postat av: Eva G

Åh så spännande med ny valp och jadå, Ninnin det brukar räcka gott med en! ;=)

Grattis i efterskott till Adela!

2009-07-19 @ 08:54:16
URL: http://www.hundarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback