Lata dagar seglar förbi


De lata, lediga dagarna är många - så skönt! Adela, Julius och jag har varit fyra dagar i Rom. Det var supermysigt, vi såg fantastiska byggnader och åt gott, mycket gott. Det var snäppet för varmt så ska man dit igen får det bli i april-maj eller sep-okt. Fantastisk stad hursomhelst!

Hundarna blev överlycklinga när jag kom hem. De älskar sin husse men det är ju med mig de får göra alla kuliga aktiviteter...
Igår tränade vi lydnad med Brittmari, Amanda och en till som jag tyvärr glömt namnet på...Det gick bra, lite mkt mygg men hundarna var på.
Idag hade jag bestämt mig för att lägga viltspår. Imorse gick jag en dryg timme i skogen, halvvägs fick jag en rejäl allergi reaktion (jag är lite allergisk mot blommande gräs, thats it) nu fick jag tjock och rinnande näsa, blev tjock i halsen som både kliade och sved. Jag blev faktiskt rädd att jag skulle få svårt att andas och kände att jag behövde min man....:( Gick hemåt iaf, hundarna kikade lite underligt på mig när jag sa något eftersom jag hade helt annorlunda, tjock röst. Väl hemma tog jag en Clarityn och satte mig framför datorn för att vila. Det tog 3h innan det började släppa något. Sedan blev det bättre men jag känner ännu lite i halsen och lite snuvig. Skumt. Hursomhelst så lade jag två spår, inte så långa eftersom det var så varmt men lite krångligare än jag gjort tidigare (iaf till Zolo). De fick ligga 3.5h. Bägge hundarna var superduktiga i värmen!!!
Hade lovat Lea att de idag skulle få klöven, brukar vanligtvis frysa om dem för att återanvända dem men ibland får de äta dem. Lea gnagde på sin och Zolo, ja, han lekte med sin. :)


Kommentarer
Postat av: Marika, Aragorn o Enya och Indra

Men hu vad läskigt med allergin!! Tur att det inte blev värre, du har väl mobilen med dig ut i skogen!?? Duktig matte o hundar som fixar spår i denna hetta!!!!



Tack vännen för alla lyckönskningar inför löp, valkull osv. :=) Längtar så!! Du är välkommen i valplådan när du vill såklart:) Barnen o Marcus också!!

Kram

2010-07-09 @ 21:10:56
URL: http://www.mirathi.se
Postat av: Brittmari Cojo & Diezel

Duktiga hundar! Det kanske är DU som behöver en burk cortison med dig ut i skogen! Jag har kollat med grannen, han har fler klövar i frysen. Det var bara att komma förbi och hämta. Säg till när du behöver fler!

Kram från oss

2010-07-10 @ 16:36:51
URL: http://brittmari.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback