Cert!

Igår var då Zolo som sagt på SRRS/Västras utställning i Göteborg. Helena ringde och rapporterade duktigt (tack vare Marika, fick jag höra sedan), först skrämde hon upp mig att han gjort bort sig totalt men sedan berättade hon att han vunnit den stora juniorklassen (11 st) med Ck!!! Stolt som en tupp återgick jag till oljandet av utemöblerna. Vi hade superväder här hemma medan Zolo och gänget hade spöregn. Jag låtsades vara mycket upptagen av målningen men stirrade bara på mobilen - jag har väl ljudet på? Efter en lång timme ringde Helena och sa att Zolo placerat sig i bästa hane - som nr 3 - med sitt första cert!!! Jamen - det är ju helt otroligt!!! Senare skickade hon en bild på killen iklädd i sin blågula rosett och jag måste säga att de färgerna klär honom perfekt!!!!!
Det som även gläder en mattes hjärta är att Helena och Marika tyckte att han var en toppenkille att ha med, lättsam och trevlig! Det är min hund det!!!

Zolos systrar Nansi och Indra placerade sig som 2a resp 4a i klassen med kalaskritiker! Även norska syrran fick finfin kritik!

Idag har hundarna mest legat på altan men vi har självklart även gått i skogen. De har även gått varsitt viltspår, Zolos 2:a. Han är mycket intresserad och duktig, jag hjälpte honom på traven en gång, han är ju lite sliten efter helgens bravader...Lea fick ett svårare spår och hon var så spårnoga! Ett av hennes bästa spår, någonsin! Bra dag!

Kika in på anzantra.se lite senare ikväll så får ni nog se på bilder från utställningen!


Kommentarer
Postat av: Marika

Gud, vilken grej!! LillZolo vinner CERT på sin andra utställning!! Fantastiskt va:)

Ja, han var sååå mysig att ha med. Jätteduktig!



MegaGRATTIS till Zolos CERT:)



kram

2010-05-16 @ 17:51:54
URL: http://www.mirathi.se
Postat av: Brittmari, Cojo & Diezel

Ett megastort superduper grattis till er!

Kram

2010-05-16 @ 17:58:22
URL: http://www.brittmari.bloggsida.se
Postat av: Helena

He he... var ju tvungen att luras lite.. Förlåt! Men vad roligt det var att ringa och berätta om hans bedrift. Det värmde verkligen mitt hjärta att få visa en sådan trevlig och fin hund och sedan höra din glädje. Det är du verkligen värd, gumman!



Nu ligger det fler bilder på bloggen!



Kram

2010-05-16 @ 21:51:33
URL: http://www.anzantra.se
Postat av: Camilla o Kito

Ett STORT grattis här också till Zolos cert! Jätteroligt! Och han ser verkligen snygg ut, det lilla jag sett på dina bilder här. Jag ska gå in på Anzantras och titta också. Trevlig och lättsam hund var ju också roligt att få höra, förstår att du är stolt och glad!



Tack för glada tillrop och uppmuntran, trots vårt usla resultat i helgen. Jag ger inte upp och låter mig inte slås ner :) Jag anmälde till fyra tävlingar direkt när jag ändå skulle, så vi hinner göra några försök till innan semesteruppehållet ;)



Camilla & Kito

2010-05-16 @ 22:26:14
URL: http://kito.photoweb.se
Postat av: Lina

STORT GRATTIS till dig Ninnin och till Zolokillen! En trevlig, fin och lättsam hund får man inte gratis. Bra gener och bra miljö (klapp på ryggen till både dig och Helena alltså =)



kram och ska bli såå kul att ses i helgen!

2010-05-18 @ 15:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback