Tävling, utställning och årets första båttur!

Idag gick vi upp i ottan, 05.00, närmare bestämt, för att bege oss till Årsta slott och SRRS lydnadstävling och utställning. Det började mindre bra, jag körde fel och blev rätt sen, lite jobbigt då jag hade alla lydnadsattiraljer i bilen...Hursomhelst var det en rätt stressad matte som skulle tävla med Lea. Sitt i grupp och plats - 10p. Sedan var det som om man proppat hunden full av valium...seeeeg, jag bröt vid rutan. SUCK!!!

Sedan var det dags för Zolo som skulle ställas i juniorklass, proffshandlern Helena var i Rom så jag lyckades övertala Marika att ställa honom. De var ursnygga ihop i ringen. Många åkte ut med blåa band så idag var jag nöjd med Zolo som fick en slät etta. Han blev 5e bästa juniorhane till slut. Duktig iaf! Tack snälla Marika som hjälpte mig!!!

När vi sent kom hem hade familjen en liten överraskning, de hade packat picnickorgen och så skulle vi ut till några kobbar här utanför och grilla! Så mysigt! Snart är det dags att sova!



Zolo spanar på Canadagäss




Männen i mitt liv, Julius och maken!


Kommentarer
Postat av: Brittmari, Cojo & Diezel

Vilka härliga bilder! Mysig avslutning på en bra dag. Vi vet alla att Lea kan allt(när hon vill), hon är bäst!

Kram

2010-05-30 @ 22:40:14
URL: http://www.brittmari.bloggsida.se
Postat av: Lina o Mayaa

När man ser dina vatten- och skärgårdsbilder fattar man inte riktigt vad man gör i en lägenhet i centrala Uppsala. En stad som är byggd på en gammal sjöbotten. Med en å som mest innehåller stackars studenters stulna cyklar. Hmmm....

Var för övrigt i Öregrund i helgen och hade samma tanke då.

Fina hundar för övrigt =)

kram

2010-05-31 @ 20:30:59
Postat av: Helena

Blir sååå avundsjuk på era skärgårdsturer... Ser så underbart ut. Vad gör jag på en ö i mälaren, måste flytta till kusten!



Grattis till Zolos etta. Inte kattskit precis, när domaren var så hård!



Lea kommer igen det vet vi. Hon är ju världens lydigaste och duktigaste indian!



KRAM

2010-06-03 @ 00:21:24
URL: http://www.anzantra.se
Postat av: Marika

Jättevackra bilder... sommaren är underbar:)



Det var så roligt att visa Zolo! Duktigare kille får man leta efter:) Leasötisen ville inte denna dag men hon är ju en elitLea när hon vill!!



Kraaaam

2010-06-03 @ 20:13:11
URL: http://www.mirathi.se
Postat av: Camilla

Ååååh vilka härliga bilder!!!

Zolo är en riktig snygging!!!

2010-06-06 @ 17:02:09
URL: http://www.foreverridgeback.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback